INVESTERA I DIN HÄLSA

DEN BÄSTA TRÄNINGEN

    ÄR DEN SOM BLIR AV!

30-dagarsutmaning

Häng med på kickstart till hälsosamma vanor!

Du får hjälp med kost, träning och beteendemönster, viktiga nycklar för att nå resultat.

Foodbox Challenge

Träna hos oss och ät god, näringsriktig mat som redan är färdiglagad. Rätterna är speciellt framtagna för dig som vill må bra och komma i form. Med bra mat orkar du mer både i vardagen och på fritiden.

Personlig Träning

Vår PT utformar och anpassar träningsupplägget efter ditt mål och din förmåga och ser till att du får en bra teknik för säker träning. Med olika typer av tester ser vi om du är på rätt väg mot ditt mål.

Hos oss

Mywellness app

Med Mywellness-appen kan du logga alla dina inomhus- och utomhusaktiviteter på ditt personliga mywellness-konto. I appen kan din PT följa upp träningsresultat för att kunna ge precis feedback och anpassa ditt träningsprogram efter utvecklingen.

Det finns även en omfattande övningsbank med videos som guidar dig till korrekt utförande-teknik, samt färdiga träningsprogram och pass som du kan ta del utav och köra på egen hand.

Du kan samla all din träningsdata på ett ställe då den är kompatibel med de mest förekommande apparna och mätarna på marknaden. 

VAD TYCKER VÅRA KUNDER

RECENSIONER

Bra gym med många olika klasser. Golf, spinning, yoga, Zumba fitness, easyline, ja, jag kan hålla på hur länge som helst. Underbart trevlig personal och fantastisk roliga träningskompisar.

Torsten Vikingson

Ett toppen gäng, man blir glad och peppad varje gång man kommer. Utan er så hade jag nog fortsatt att gå som en trött zombie hemma , nu har jag blivit en positivare och smalare tjej. Ni är värda minst 1000 röda rosor  Nu kör vi på ännu mera  Heja oss 

Linda Karlsson

Ett gött gäng trevliga och goa människor!!! Stortrivs!!! 

Robert Gustafsson

BLI MEDLEM

Fyll i formuläret så kontaktar vi dig!

FÖLJ OSS I SOCIALA MEDIER

Allsports Wellness på Facebook

Facebook-inlägg

1 dag sedan

Allsports Orust

Kloka ord från Inger Sand🙏🏋️‍♂️
Hej Inger!

Du har ju lång erfarenhet av att coacha andra, och har mycket kunskap och erfarenhet om sinnestillstånd, tankar och mentalt välmående. Jag tänkte jag kunde ställa några frågor till dig om detta – något som är väldigt viktigt nu när vi har mycket som händer omkring oss.

Mycket sprids just nu. Vad har du för tips för att bibehålla ditt välmående i en sån här situation?

- Hur vi mår har att göra både med våra hormoner och hur vi hanterar våra tankar.
Viktigt att komma ihåg nu är att vi har väldiga möjligheter att välja våra sinnestillstånd.
Kropp och sinne är ett system och de påverkar varandra.
Sinnestillstånd, dvs hur vi mår och känner oss, sitter ihop i en kedja; Handling, Känsla, Tanke.
Min strategi är att välja en handling som för mig föder positiva och sköna tankar – det kan vara att lyssna på min favoritmusik, sitta i mitt favorithörn i trädgården och njuta av solen, ring en kompis som alltid kan lyfta dig, eller vad som nu brukar få just dig på bra humör.

Dessa positiva känslor som jag får av att välja handlingar gör att jag också kommer tänka mer positiva och glada tankar, vilket gör att jag också lättare kan välja handlingar som får mig på bra humör, och vi bildar positiva spiraler.
När jag själv är på bra humör kan jag också smitta andra med mitt goa sinnestillstånd. Sprida glädjen, värmen och hoppet till andra är alltid bra, och kanske i lite extra behov just nu. Ett leende smittar snabbare än vinterkräksjuka som har en inkubationstid 12-24 timmar, medan leendet
smittar direkt. TIPS: använd facetime, då kan du förmedla leenden:)

Jag vill också påminna att det är lätt att det fungerar åt andra hållet – du själv kan bli smittad och kidnappad av andras sinnestillstånd. Människor (negodiler) eller medier som tar upp allt negativt om allt som är, finns och händer kommer stjäla energi, och vi blir lätt påverkade.
Jobba på att begränsa ditt intag av medier och nyhetsrubriker ; att vara uppdaterad om läget är viktigt men 5 minuter morgon och 5 minuter kväll kan räcka för det.

- Du nämnde att hormoner påverkar vårt välmående, skulle du kunna utveckla det?

- Visst. Det finns många olika hormoner i vår kropp, och vi måste jobba på att hålla dessa i någorlunda balans för att fortsätta må bra.
Fortsätt vistas ut minst 30 minuter om dagen – det påverkar serotoninet som i sig motverkar lättare depressioner. Promenerar du så stärker du skelettet och får D-vitamin. Där kommer även hormonet endorfiner in – som också ger oss välmående, smärtlindring och lycka.

Rörelse gör också av med stresshormonet adrenalin, som annars byggs upp och kan påverka oss negativt. Det gör oss alerta tillfälligt under stress, men får vi inte jobba med kroppen regelbundet vänds effekterna till negativa. Se till att få rörelseglädje varje dag för både kropp och knopp!

Melatonin hjälper till med god sömn som är viktigt för att må bra, se till att få i dig proteinet Tryptofan, som finns i fet fisk, kött, sojabönor och kyckling. Bra mat att äta just på kvällen! Välj mat med långsamma kolhydrater, grova mumsiga grönsaker och lite frukt i kombination med kvag, keso eller några nötter. Drick härligt kranvatten gärna med en skiva citron eller apelsin i.

Dopamin kan du få från droger och alkohol MEN bästa sättet att utsöndra det är att bry sig om andra och hjälpa andra. Den goa känslan vi får av att se och hjälpa andra heter ”helpers high” och forskningen visar att den som hjälper en annan människa mår faktiskt bättre än den som blir hjälpt.

- Du brukar prata om mental träning, har du några snabba tips på vad man kan göra med enkla medel för att stärka sin mentala hälsa?

- Många tankar och tips duggar tätt för att hålla den mentala hälsan så god som möjligt, jag säger som Pippi Långstrump ” Det har jag aldrig provat förut så det klara jag säkert”, det är en inställning som är bra att gå igenom livet med.
Vi vet inte hur framtiden ser ut. Visst är det bra att ägna en tanke åt den, men det är mycket som vi bara får vänta och se. Se till att fortsätta njuta av stunden. Ta dig tid att verkligen uppleva något med flera intryck. Ett varmt bad, en bok, en god maträtt. Det gör mycket gott för oss om vi övar på att vara i nuet.
Våga göra nya val som leder dig igenom denna Corona-tid, vi kommer ut ur detta starkare och klokare.

- Tack Inger, för att du tog dig tid att svara på lite frågor!
... Se merSe mindre

Se på Facebook